Gyógyszerek helyett: inkább kezdj el horgolni

Természetesen jótékony

Bizonyított tény: a horgolás jótékonyan hat ránk.


Nézzük mik is ezek pontosan!

 

Büszkévé válsz általa!


Felemelő érzéssel tölt el az, mikor mások megdicsérik azt, amit horgoltál. Elismerik munkád, észreveszik milyen ügyes és kreatív vagy. Tetszik nekik, amit készítesz. Nagyra becsülik a horgolásaid és ez a jó érzés pedig olyat tesz az emberrel, mint egy gyógyszer sem: feltölt pozitív energiákkal, amit kisugárzol. Az agyunkban termelődő dopamin hozzájárul a boldogságérzet, a motiváltság és a figyelem megtartásához is. Vannak gyógyszerek, amelyek növelik a dopaminszintet, de a legjobb a természetes megoldás: saját alkotásunkért cserébe dicséretet és bókokat, sőt még megrendeléseket is kaphatunk.

A motorikus képességeid fejlődnek!

 

A motorikus képességek alkotják a mozgásos cselekvések megtanulásának, végrehajtásának a feltételeit. Olyan tulajdonságok ezek, amikre szükségünk van mindannyiinknak ahhoz, hogy bármiféle tevékenységet sikerrel tudjunk végrehajtani. A horgolás az agy egészét megmozgatja (a homloklebenyt, a fali lebenyt, a halántéklebenyt, a nyakszirti lebenyt és a kisagyat is), kiválóan fejleszti a szem és a kéz koordinációját. Ez a fajta agytorna mindig jó szolgálatot tesz szervezetednek.

A depresszió és stressz tünetei csökkennek!


Annak, aki rosszul viseli a munkájával, vagy úgy egyáltalán az élettel járó idegeskedést, melegen ajánlom a rendszeres horgolást! Tapasztalni fogja, hogy néhány nap után jobban kezeli majd a megpróbáltatásokat, és derűsebben áll a mindennapok problémáihoz. Ez azért van, mert figyelmünk összpontosítása, amit a horgolás ritmikus mozgása megkövetel tőlünk, csökkenti a depresszió és a stressz kellemetlen jeleit. A zavartalan, nyugodt, pihentető testhelyzetben való horgolás már pár perc után képes lelassítani a szívritmust, és csökkenteni a vérnyomást is. "flow" élményt kapunk, ami a boldogság egyik lehetséges útja.


Jobb szellemi állapotba kerülhetünk!

 

A motorikus képességek fejlesztésével a horgolás, nemcsak ahhoz járul hozzá, hogy bizonyos tevékenységeket el tudjunk végezni, hanem ahhoz is, hogy tovább maradjunk szellemileg is frissek. Az enyhe mentális hanyatlás a szellemi képességek csökkenésével jár, ám minél többet használjuk az agyunkat, annál később kell szembesülnünk vele. Egy felmérés szerint azok az idős emberek, akik szabadidejükben horgolnak, 30-50%-kal jobban teljesítettek a különböző kognitív teszteken, mint azok, akik nem. Javult a kedélyállapotuk, hangulatuk vidámabb lett, köszönhetően annak, hogy a horgolás blokkolja a negatív gondolatokat, elsősorban az ismétlődő mozgások révén. A horgolás számos olyan agyterület működését serkenti - többek között a figyelemért és a memóriáért felelős területeket -, amelyeket kimondottan érint az időskorral járó elbutulás.